dijous, 4 de març del 2010

Què hem d'arranjar?

Fa prop d’una setmana que s’ha posat en marxa una campanya “esto lo arreglamos entre todos” que per la manera com s’ha gestat mereix una reflexió.

Fa uns mesos, Jaime (de Andrés), un professional de màrqueting (de Telefònica) creu que s’ha de fer alguna acció per canviar la situació de desànim que ha provocat la crisi (financera).

Conclou que s’ha de recuperar la confiança i fa un pla de màrqueting amb aquest objectiu.

Ho presenta a les Cambres de Comerç, s’entusiasmen amb la idea i ho expliquen a algunes de les empreses més importants del país (Telefónica, BBVA, Banco Santander, La Caixa, El Corte Inglés, Mercadona, Indra, Abertis, Mapfre, Iberdrola, Repsol, Endesa, Cepsa, Caja Madrid, Iberia, Renfe, Red Eléctrica i la patronal de la construcció Seopan).

Amb quotes de mínim 150.000 euros, preparen una campanya en mitjans de 4.000.000 d’euros. Creen una Fundación Confianza.

Participen persones famoses posant la seva imatge i mitjans de comunicació que contrinueixen desinteressadament (la paraula existeix, el significat no l’entenc). Declaren que no tenen cap relació amb cap partit polític.

S’han adherit al web 48.333 persones a 3 de març (49.534 a les 0.00 h del dia 4).

Reflexions. Tan malament està tot que la classe política no ho pot arreglar i ho hem de fer nosaltres?

És curiós que una iniciativa particular aglutini tants esforços i recursos per una causa tan important, però alhora tan indefinida. Què és el que hem d’arreglar? A qui li hem d’arreglar?

El to de la campanya és amb un color negre de fons i tipografia en positiu sobre zones en blanc. Bona legibilitat però cap atractiu. En premsa massa text per a llegir sense un missatge concret. En la web la mateixa imatge, però aquest cop si, amb vídeos i color (els vídeos i les fotos de testimonis). Ni és àcrata ni és elegant. Per a ser neutre, es impersonal i trist, no anima a res positiu.

Objectiu: transmetre i difondre el missatge (arreglem-ho) i participar amb testimonis d’èxit i idees.

On arribarà la iniciativa? Qui hi ha al darrera? Pot la voluntat popular (Ibex35) engegar canvis gràcies a les xarxes socials? Ho veurem ben aviat.

Facebook ja s'ha fet resó. I la xarxa també.

Aquest apunt és gràcies a un enllaç que m'ha passat l'Andrés.

a

1 comentari :

  1. Hola Francesc,
    Vaig veure en premsa el nom de la web i em va cridar la curiositat. No feia masses dies jo mateixa estava engrescada a fer un "grup" mitjançant la xarxa per promoure bones coses per dir-ho d'alguna manera. Res politic, nomès una manera de fer resó que no tot a la societat és dolent.

    En entrar a la pàgina, vaig notar que hi havia la intenció de fer creure que tot era negatiu i que necesitavem algún salvador. El primer que vaig pensar era que es tractava de l'oposició. En adonar-me'n que volien idees em vaig donar compte que potser era un globus sonda.

    Crec que els politics han de fer la seva feina "tan ben feta com puguin", no nomès pensant en els seus interesos. Sé que aixó és una utopia. Però potser comença a ser hora de treure les masqueres.

    No em reconec amb cap fil.liació politica. No sabria cap a qui donar el meu vot amb total seguretat de que no m'equivocaria.

    Tots acceptem que no diuen tota la veritat i no pasa res. Enfronten regions pel sol fet de tenir més vots i no pasa res. I tantes coses que la llista no acabaria mai.

    Espero i desitjo que ens atrevim a demanar que facin la seva feina, és aixó el que demanem a tothom quan volem alguna cosa, no? dons perque és un dels pocs colectius que tenen "patent de corso"?.

    Crec que acabo de fer el meu primer mitting per la red.

    Una abraçada

    ResponElimina